• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, ringer KFM alltid?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag ansökte om omprövning den 27/5 och jag fick ett mejl idag från en handläggare som ville att jag skulle svara på ett antal frågor.
Har alltså inte fått nåt samtal eller sms ang det här. Konstigt att du inte hört nåt än.
Hon ville ha svar på sina frågor senast den 21/9. Skickade naturligtvis in dem direkt.
Tycker också det börjar bli lite märkligt. Jag tänker att jag väntar till på fredag och om jag inte hört någonting då så gör jag som någon rekommenderade och ringer in och hör om status.
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Fick idag mitt beslut om omprövning, fick alltså varken något samtal eller mail dessförinnan.

Står i beslutet "Ansökan har kommunicerats med samtliga borgenärer varav inga yttranden inkommit.", kanske dum fråga men betyder detta att de jag har skulder till redan har fått mitt belopp etc och ingen har motsatt sig det? Dvs ingen kan nu överklaga mitt beslut?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Fick idag mitt beslut om omprövning, fick alltså varken något samtal eller mail dessförinnan.

Står i beslutet "Ansökan har kommunicerats med samtliga borgenärer varav inga yttranden inkommit.", kanske dum fråga men betyder detta att de jag har skulder till redan har fått mitt belopp etc och ingen har motsatt sig det? Dvs ingen kan nu överklaga mitt beslut?
Ja de har tagit del av det som kronofogden kommit fram till.
Vad blev beslutat ?
 

Saneringen

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
27
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Ja de har tagit del av det som kronofogden kommit fram till.
Vad blev beslutat ?
Den gick igenom vilket jag även förväntade mig. Kommer att betala ungefär hälften mot vad jag skulle göra innan - men jag har ju också ungefär samma kostnader på en person istället för på två (givetvis mat för 1 osv). Skulle uppskatta att jag går lite plus per månad jämfört med när jag va sambo men det är ingen stor grej.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Den gick igenom vilket jag även förväntade mig. Kommer att betala ungefär hälften mot vad jag skulle göra innan - men jag har ju också ungefär samma kostnader på en person istället för på två (givetvis mat för 1 osv). Skulle uppskatta att jag går lite plus per månad jämfört med när jag va sambo men det är ingen stor grej.
Okej. Då är det bara att kämpa vidare. -:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp